Svet marketingu bol vždy pestrý a plný možností. najmä s nástupom digitálnych technológií je však pre každý typ podnikania, či už ide o produkty alebo služby, čoraz viac potrebná fyzická prítomnosť, ktorá dokáže komunikovať s našimi zákazníkmi. Hovoríme o propagačných produktoch.
Obsah
Čo sú propagačné produkty
Propagačné výrobky sú personalizované predmety používané na marketingové účely. Vo väčšine prípadov sú tieto predmety personalizované logom spoločnosti, názvom a kontaktnými údajmi. Väčšina firiem sa rozhodne rozdávať tieto výrobky zadarmo, aby povzbudila zákazníkov, aby si ich vzali domov. Ide o mimoriadne jednoduchý postup, ktorý z darčeka robí veľmi dôležitý nástroj na zviditeľnenie značky. Pozrime sa trochu podrobnejšie, o čom hovoríme.
Prvé propagačné výrobky a ich vývoj
Prvé propagačné výrobky sa datujú do roku 1789, keď sa počas veľmi slávnej volebnej kampane používali pamätné gombíky: Georgea Washingtona. V 19. storočí sa na priebežnú propagáciu podnikov často používali kalendáre a iné jednoduché propagačné výrobky. V súčasnosti je propagácia prostredníctvom maloobchodných produktov veľkým biznisom, pretože vzhľadom na uznávanú účinnosť tohto marketingového nástroja sa ich rozhoduje využívať čoraz viac spoločností.
Na čo slúžia propagačné výrobky
Funkcie propagačných výrobkov sú rôznorodé. Pozrime sa spoločne, aké funkcie to sú.
Budujú rozpoznateľnosť značky
Keď vaši zákazníci a potenciálni zákazníci vidia logo a názov firmy na reklamných firemných predmetoch, ako sú čiapky, tričká, perá a iné výrobky, oboznámia sa so značkou. Dokonca aj zákazníci, ktorí si vedome nepamätajú logo a názov značky, sa môžu cítiť pohodlnejšie, keď sa chystajú nakupovať, pretože značka je im aj tak známa. Propagačné predmety vytvárajú tak povedomie o značke, ktoré je nevyhnutné pre úspech každej spoločnosti.
Vytvárajú nových zákazníkov
Keďže sú bezplatné, propagačné výrobky majú tendenciu prechádzať z ruky do ruky. Zákazník môže požičať reklamné pero niekomu, kto vašu spoločnosť nepozná, a nevedomky tak odovzdať marketingové posolstvo ďalším ľuďom.
Podporujú opakované nákupy
Ak zákazník potrebuje pomoc alebo vaše služby a vaše meno a kontaktné údaje má na chladničke (napríklad vo forme magnetky) alebo na kľúčenke, je oveľa pravdepodobnejšie, že zavolá vám ako konkurencii. Zavolať vám je jednoducho pohodlnejšie, pretože kontaktné informácie na vašom reklamnom predmete už majú po ruke a pravdepodobne zákazníkovi pripomenuli, že ste k dispozícii pre to, čo potrebuje. Reklamné produkty jednoducho zanechávajú silný dojem na psychiku vašich potenciálnych zákazníkov.
Rozširujú prítomnosť značky
Rozdávanie reklamných predmetov môže byť spôsob, ako sa pripomenúť zákazníkom viackrát denne a dôsledne im sprostredkovať vaše marketingové posolstvo. Nemôžete tu byť vždy, aby ste zákazníkovi pripomenuli svoje služby, ale reklamné predmety, ktoré sa používajú a vidia každý deň, sú tu, keď vy nemôžete. A to priamo osobne u zákazníka, ale bez toho, aby boli považované za invazívne. Veľkou výhodou propagačných výrobkov je, že sa používajú a uchovávajú, zatiaľ čo letáky a tlačené reklamy sa zvyčajne vyhadzujú ako nevyžiadaná pošta.
Pomáhajú pri rozvíjaní identity značky
Ak chcete rozvíjať svoj imidž pripisovaním špecifických vlastností, napríklad dobrodružných alebo športových, môžete sa rozhodnúť pre nákup športového vybavenia, ktoré použijete ako reklamné výrobky. Alebo ak chcete, aby vaša spoločnosť pôsobila ako high-tech, môžete si nechať vytlačiť logo spoločnosti a kontaktné informácie na USB zariadenia alebo iné technické pomôcky. Na výber je veľa reklamných výrobkov a môžete si vybrať výrobky, ktoré podporujú imidž vašej spoločnosti, ktorý chcete propagovať.
Vzbudia záujem potenciálnych záujemcov
Ak sa spoločnosť zúčastňuje na dni otvorených dverí alebo dni kariéry a chce prilákať kandidátov do svojho stánku, môže sa rozhodnúť ponúknuť ako darček niečo jedinečné a nezabudnuteľné. Trh práce, najmä v sektore zdravotníctva, je veľmi konkurenčný. Nezabudnuteľný darček s nespornou úžitkovou hodnotou dá vyniknúť vašej značke.
Reklamné predmety sú skutočne účinným nástrojom a vaša spoločnosť by nikdy nemala podceňovať ich užitočnosť.